“ERP בענן מתאים ל-SMB כמו כפפה ליד”

“מאות ארגוני SMB ועסקים כבר הבינו את היתרונות שמציע שירות ERP מנוהל בענן. הענן מאפשר לכל ארגון, מכל גודל, לצרוך את התוכנה כשירות, ברמה של חשבונית חודשית משתלמת וקבועה, במחיר נמוך וללא התחייבות”, אומר רון אלג’מוב, מנכ”ל ומייסד Menahel4U, בראיון עימו לציון שנתיים להשקת שירות SAP Business One מנוהל בענן של החברה

“מודל צריכת שירותי מחשוב ותוכנה מהענן מתאים כמו כפפה ליד לארגונים מכל הגדלים, אולם הוא מתאים במיוחד לארגוני SMB. בחינה של התפתחות הביקוש לשירות ה-ERP בענן, שהשקנו לפני כשנתיים, מראה כי מאות ארגונים מכל הסקטורים בחרו בשירות. מדובר בחברות סטארט-אפ; חברות היי-טק; ספקי שירותים – דוגמת משרדי ייעוץ, רו”ח ועו”ד; חברות המתמחות בקמעונאות ורשתות הסעדה; מלכ”רים ועמותות; ועוד. ארגונים אלו בחרו להתמקד בתחומי התמחותם, ולהשאיר את הטיפול בנושאים טכנולוגיים לידיהם של אלה המתמחים בכך”, כך רון אלג’מוב, מנכ”ל ומייסד חברת Menahel4U (מנהל4יו) בראיון עמו שנערך לציון שנתיים להשקה שביצעה החברה לשירות SAP Business One בענן.

מה ההשפעה של הענן על שוק ה-ERP?

“המעבר למודל צריכת שירותים בענן משנה את כל שוק ה-ERP. אם בעבר מערכת ERP לניהול הארגון דרשה השקעות גדולות והייתה נחלתם של ארגונים גדולים בלבד, הרי שבהמשך ראינו את השינוי שעשתה SAP Business One עם הפצת יכולות ניהול העסק והארגון לשכבה רחבה יותר של ארגונים. הענן משנה את המודל מחדש ומאפשר יכולות ניהול עסק, שהיו בעבר נחלתם של ארגונים גדולים, גם לארגונים קטנים יותר, מארגון SOHO, של משתמש בודד וכלפי מעלה. הענן מאפשר לכול ארגון או עסק, ללא תלות בגודלו, לרכוש רישיונות במודל של SaaS ולצרוך את השירות ברמה של חשבונית חודשית משתלמת וקבועה, במחיר נמוך וללא התחייבות. הענן בא להחליף את המודל המסורתי של השקעה ראשונית גבוהה בשרתים, תשתיות מחשוב ושירותי IT וכמובן יישום המערכת, דבר שחסם את הכניסה של ארגונים ועסקים רבים להשתמש בכלי הניהול המתקדמים של SAP”.

מגוון יתרונות

מה היתרונות של השימוש בשירותי SAP Business One בענן? ולמי המערכת מתאימה?

“מעבר לנושא העלויות יש כאן עוד מספר יתרונות ששירות הענן מציע. אנחנו מדברים על יישום מהיר של המערכת, סדר גודל של 48 שעות מההזמנה, והמערכת מוכנה לפעולה; על מערכת הזמינה מכל מקום, בכל זמן ומכל מכשיר קצה; על תמיכה 24 שעות, 7 ימים בשבוע, אותה אנו מספקים ממרכז תמיכת SAP מקצועי וייעודי, מקום אחד המספק שירות לתוכנה, לסיסטם ולתפעול השוטף. אנחנו מדברים על ביצועים גבוהים, רמת שרידות גבוהה וגיבויים ברמה יומית שאנו מספקים כחלק מהשירות. לשירות סאפ בענן ניתן גם להוסיף שירות של ארכיון דיגיטליחשבונית דיגיטלית, מערכת סליקת כרטיסי אשראי, מערכת התאמות כרטיסי אשראי ועוד. ללא ספק, היכולות של שירות ERP בענן הופכות קריטיות למגוון של ארגונים ועסקים. לדוגמא, השירות בענן מאפשר לסטארט-אפים צעירים – הנדרשים על ידי המשקיעים להשתמש במערכות ניהול מסודרות, או חברות הנמצאות בצמיחה וגדילה – לגדול בהתאם לצרכי הארגון ולשלם בהתאם לגידול או קיטון בהיקף השימוש; עבור חברות ועסקים עם סניפים בארץ ובחו”ל, המערכת של SAP תומכת במגוון של רגולציות בארץ ובחו”ל, כאשר הקמה של חברה או סניף במערכת היא פשוטה וללא מאמץ”.

איך שילבתם את פלטפורמת הענן בסל הפתרונות שלכם?

“Menahel4U היא השותף היחיד בישראל המורשה במתן שירותי SAP מנוהלים בענן, ובעלת הסמכת Managed Cloud as a Service – McaaS. הסמכה זו באה בנוסף להסמכת International SAP Gold Partner.

אנחנו מביאים התמחות בענן של סאפ (SAP Cloud), ובנוסף ניסיון רב ועשיר בתחום של יישום SAP Business One עם למעלה מ-1,200 לקוחות, כולל הובלה של פרויקטים מקומיים ובין-לאומיים. אנחנו מפעילים מרכז תמיכת SAP הגדול בארץ לתחומו, הכולל מנהלי פרויקטים ומיישמים מומחי מערכת SAP, מגוון של פתרונות משלימים, ומומחיות ביישום פתרונות בילינג.

חברת הפינטק VATBox הצטרפה לשירות SAP Business One בענן שמפעילה Menahel4U

חברת הפינטק הישראלית VATBox ספקית של מערכת ענן של Menahel4U (מנהל4יו) למערכת ה- SAP Business One. השירות בו משתמשת VATBox, המבוסס על פלטפורמת SAP Cloud, כולל משתמשים בסניפי החברה בישראל ובאירופה. המודולים אותם מפעילה VATBox במערכת לניהול העסק SAP כוללים – מודול להנהלת חשבונות, ניהול מכירותניהול לקוחותניהול מלאיניהול רכשייבוא שערי מט”ח ועוד.

דורון שלם, סמנכ”ל, ראש מחלקת מומחי מע”מ והגשות בינלאומיות בחברת VATBox, מציין כי “בעבר ביצענו מיקור חוץ של הנהלת החשבונות בחברה, אלא שההיקפים העסקיים והפיננסיים של החברה גדלו במהירות, וזה העלה את הדרישה ליישם תוכנה לניהול עסק שתהיה In House. אנחנו מאוד מאמינים ביתרונות של הענן, ה-DNA שלנו נמצא בסביבת הענן, לכן, וזה מתאים לאופי של החברה שבעצמה פעילה בענן. לכן, עבורנו הבחירה הטבעית הייתה במערכת ניהול המשלבת בין היתרונות של מערכת SAP Business One ובין היתרונות של הענן. מספר גורמים היו מרכזיים בבחירה בפלטפורמת הענן SAP Cloud אותה מציעה Menahel4U. הגורם הראשון היה, שכחברה גלובאלית נדרשנו למערכת ERP וניהול שיש לה לוקאליזציה ותמיכה רגולטורית מלאה בכל אחת מהטריטוריות בהן אנו פועלים, בדגש על מדינות אירופה. הגורם השני היה סקלביליות, קרי היכולת להתחיל להשתמש במערכת ולגדול איתה בהתאם לצורך – פלטפורמת ענן היא אידיאלית בהיבט הזה. הגורם השלישי, שהיה קריטי בתהליך הבחירה שלנו, היה התמיכה הלוקאלית בשוק הישראלי בפלטפורמת הענן של SAP אותה מציעה Menahel4U. מדובר במערך תמיכת SAP שהיה זמין לנו בכל זמן ובכל עת, בעל רמת מקצועיות ושירותיות גבוהה.” לסיכום, מציין שלם כי היה לנו “בעל בית” מקומי, שנתן לנו גב ושקט כדי שאנחנו נוכל להתמקד בפעילויות הליבה שלנו.”

קראו עוד על כיצד VATBox הצטרפה לשירות SAP Business One בענן שמפעילה Menahel4U

“החברה עברה לפעול בפסים מסודרים יותר”

שלם מוסיף כי “השינוי שעברנו מתוצאה מהאימוץ של פלטפורמת SAP Business One בענן הוא מהותי. החברה עברה לפעול בפסים מסודרים יותר – התהליכים מסודרים, תהליך הפקת הדו”חות הפך קל יותר מבעבר, הדו”חות מסודרים ומופצים לדרגי ההנהלה במועדם, קיימת שליטה טובה מבעבר בנתונים, המשתמשים מקבלים שקיפות במידע העסקי, ועוד. המערכת בהחלט מתאימה לחברות קטנות וגדולות כאחד, והיא מספקת את היכולת לארגונים לבצע את האדפטציות המקומיות שלהן – לדוגמא בארגון שלנו הוספנו פונקציה של שליחת חשבוניות אלקטרוניות. היבט נוסף שנעשה פשוט היה של הקמת חברה חדשה במערכת – במספר ימי עבודה התהליך התקצר והתייעל למספר שעות בודדות להקמה של חברה.”

כתבה מתוך אתר דה מרקר

    דילוג לתוכן