מעוניינים ב SAP Business One?

מלאו טופס זה וניצור איתכם קשר בהקדם
 
 
 

מערכת לניהול מלאי

באמצעות מערכת לניהול מלאי SAP Business One באפשרותך לעקוב אחר המלאי במחסן בזמן אמת. כל תנועה שאתה מוסיף מעדכנת את רמות כמויות המלאי, ואם אתה משתמש במלאי תמידי היא תעדכן גם את הערך הכספי. מרבית החברות דורשות יכולת דיווח של מצב המלאי בכל רגע, בעוד חברות מסוימות (למשל ספקיות שירותים) אינן זקוקות למעקב מלאי בכלל

מערכת לניהול מלאי SAP Business One מאפשרת לך לבחור בין הפעלת 'מלאי תמידי' – מעקב אחר הערך הכספי המשתנה בעקבות הוספה או הסרה של כמויות מלאי – לבין הנהלת חשבונות שאיננה כוללת תכונה זו. 

ניהול פריטים 

SAP Business One מאפשר לנהל את כל הפריטים שאתה קונה, מייצר, מוכר או מחזיק במלאי. ניתן להגדיר גם שירותים כפריטים, אם כי הם רלוונטיים אך ורק למכירות.

 

לכל פריט יש להזין את הנתונים הרלוונטיים לאזור מסוים ב-SAP Business One, העושה שימוש בנתונים אלה לצורך קניות, מכירות, ייצור, ניהול מחסנים, הנהלת חשבונות ושירותים.

 

החלון "ניהול פריטים" משמש להוספה, לעדכון, לחיפוש ולתחזוקה של נתוני פריטים. בחלון זה מוצגים את כל הפריטים שברשות החברה.

 

ניתן להיעזר בתפריט עבור אל בשורת התפריטים כדי לגשת לאפשרויות שונות כגון פעילויות חדשות, פריטים חלופיים, מק"ט לקוח/ספק, עצי מוצר, כרטסת פריטים, דו"ח תנועות, מצב מלאי ועוד. 

 

ניהול איתורים במחסנים 

כדי לספק גמישות רבה יותר בניהול המלאי מערכת ה-SAP Business One מאפשרת הפעלה של פונקציית האיתור במחסן אודות מחסנים פרטניים.

 

לאחר הפעלתה של פונקציית האיתור במחסן אודות המחסנים המיועדים לכך ניתן לתעד את האיתורים במחסנים לגבי כל הכניסות הכלליות למלאי והיציאות הכלליות מהמלאי במחסנים אלה, לרבות עיבוד התנועות והמסמכים הנמצאים תחת הקטגוריות של קניות, מכירות, מלאי וייצור. 

מחירונים 

SAP Business One מאפשר ליצור מחירונים שונים לפריטים ועל ידי כך מקנה גמישות ויכולת להתאים את המחירים ללקוחות הארגון.

 

במהלך יצירת מסמכי מכירות וקניות, המערכת לוקחת את מחירי הפריטים ישירות ממחירון שמקושר לכרטיס. כברירת מחדל ניתן לקשר מחירון זה מקבוצת הכרטיס או מתנאי התשלום של הכרטיס, או לבחור אותו באופן ידני בניהול הכרטיסים. בעת הוספת תנועה עסקית לכרטיס, מחיר הפריט נקבע על סמך המחירון שהוקצה לכרטיס.

 

בעת אתחול SAP Business One יש להגדיר נתונים לכרטיסים, לקבוצות כרטיסים ולתנאי תשלום, וכן מחירונים ללקוחות ולספקים. במשך הזמן נתונים אלה עוברים שינוי והתאמה, וכך נתוני המחיר שמשמשים למכירות ולקניות תמיד מעודכנים.

 

SAP Business One כולל עשרה מחירוני ברירת מחדל. ניתן להשתמש בכל אחד מהם ולהגדיר מחירונים חדשים ולמחוק מחירונים קיימים. ניתן גם לקשר מחירונים שונים בינם לבין עצמם באמצעות מקדמי הכפלה. בכל מחירון ישנה אפשרות להגדיר עד שלושה מחירים עם מטבעות שונים לכל פריט. נוסף על כך המשתמש יכול להגדיר מחירים שונים לכל יחידות המידה של הפריט. המחירונים הנפרדים מאפשרים לקבוע מחירים מיוחדים והנחות כמות לכל מחירון, ועל ידי כך להציע ללקוחות מחירים מותאמים אישית.

 

יתר על כן, ניתן לבחור להסיר פריטים ללא מחיר מרמת בסיס הנתונים על-ידי תיוג תיבת התיוג הסר פריטים לא מתומחרים מבסיס נתונים של מחירונים בקביעות כלליות.

 

מחירי הפריטים ב-SAP Business One מוגדרים במחירונים. ניתן להקצות מחירון לכרטיס באמצעות קבוצת הכרטיס או תנאי התשלום שלו. 

איסוף ואריזה 

מנגנון האיסוף והאריזה במערכת ה-SAP Business One מאפשר עיבוד אוטומטי של הזמנות, חשבוניות מס שיריון, הזמנות ייצור ובקשות העברת המלאי באופן מסודר, החל מיצירת רשימות האיסוף ועד לאריזת הפריטים למשלוח עם מסמכי המשלוח הדרושים.

תהליך האיסוף והאריזה כולל את ההליכים הבאים:

  • יצירת רשימת איסוף מהזמנות, חשבוניות מס שריון, הזמנות ייצור ו/או בקשות להעברת מלאי פתוחות
  • איסוף פריטים לפי רשימת איסוף
  • אריזת פריטים למשלוח
  • יצירה של תעודת משלוח וחשבונית מס

יש לשים לב כי כדי להתחיל לעבוד עם מנגנון האיסוף והאריזה של SAP Business One, צריכה להיות לפחות הזמנה, חשבונית מס שיריון, הזמנת ייצור או בקשה להעברת מלאי אחת פתוחה במערכת. 

 

תנועות חוזרות 

תנועות עסקיות מסוימות חוזרות על עצמן על בסיס קבוע. למשל, מדי חודש מזמינה החברה חבילת נייר צילום מהספק שלה.

 

מערכת SAP Business One מאפשרת להגדיר תבניות עבור תנועות חוזרות מסוג זה באמצעות טיוטות רגילות של מסמכי מכירות וקניות. התבניות כוללות את הפרטים הנדרשים: הכרטיס, הפריט, פרטים חשבונאיים ופרטי המשלוח וגם את הפרטים החוזרים.

 

בהתאם למידע החוזר, נוצרים כל המופעים של התנועות החוזרות, כך שניתן לבצע את התנועות בנפרד או באצווה, באזור מכירות, קניות ומלאי.

 

בנוסף, ניתן להגדיר את היישום באופן שבעת ההתחברות למערכת, החלון "תנועות חוזרות" ייפתח אוטומטית. לשם כך, יש לסמן את תיבת הסימון "הצג תנועות חוזרות בעת הביצוע" בחלון "קביעות כלליות". 

 

דו"חות מלאי 

דוחות המלאי מאפשרים להציג נתונים הנוגעים לפריטים, לכמויות שלהם במלאי ולשווי המלאים. באמצעות הדו"חות, ניתן להציג את הנושאים הבאים:

  • יצירת רשימה של כל הפריטים שהוגדרו במערכת (פעילים ולא פעילים), וכן מידע על הפריטים, כגון מחירים אחרונים ומספרים סידוריים/מספרי אצווה.
  • יצירת רשימת תנועות מלאי.
  • לנתח את מצב הפריטים במלאי או להציג את מלאי הפריטים בכל מחסן.
  • לבצע הערכת שווי למלאי במחסן.

יש לשים לב כי במידה והארגון אינו מנהל מלאי תמידי, דוח זה נקרא דוח שווי מלא.

לחצו כאן להצעת מחיר
צרו איתנו קשר לקביעת פגישה ללא התחייבות
מלאו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם
אני מאשר/ת קבלת חומר פרסומי
או בטלפון